Oplossingen
De basis voor commercieel succes is een goed afgebakende doelgroep. En een goede afstemming van uw propositie op deze doelgroep. Daarbij is het niet alleen belangrijk te kijken naar welke doelgroep interessant is in termen van omzetpotentie, maar ook naar waar uw oplossing het best tot zijn recht komt. Een goed startpunt zijn uw meest tevreden en loyale klanten. Welke eigenschappen hebben zij? En op welke manier heeft uw oplossing tot een succes geleid?
Profiling, segmentatie en targeting
Hoe beter u uw doelgroep hebt gedefinieerd, hoe succesvoller u gaat zijn in de opvolging en de conversie van prospects naar klanten. En als u alleen die klanten hoeft te contacteren waar u het verschil kunt maken, dan scheelt dat enorm veel tijd en energie.
Freshnewblue gebruikt een data-driven aanpak bij het in kaart brengen van de meest interessante doelgroep. En dat gaat verder dan branche en organisatiegrootte of omzetpotentieel. Samen met u definiëren wij het ideale profiel (Ideal Customer Profile) op basis van ervaring met uw bestaande klanten. We kijken hoe we deze profielkenmerken kunnen vertalen naar meetbare triggers. Met deze triggers brengen we vervolgens via intelligente zoekmachines uw doelgroep in kaart. De lijst met targetaccounts die daaruit volgt, verdelen we vervolgens in meerdere groepen (Bijvoorbeeld: goud, zilver, brons) afhankelijk van het aantal triggers waarop ze scoren.
Account-based marketing
De volgende stap is DMU-mapping. Zodra de targetlijst gereed is kan Freshnewblue ook de Decision Making Unit (DMU) in kaart brengen van de meest interessante accounts. Wie zijn binnen deze accounts de belangrijkste beslissers en beïnvloeders? Welke interesses, pijnpunten en uitdagingen hebben zij? Hoe ziet hun netwerk eruit en met welke partijen werken zij? Samen met u stellen we vervolgens vast op welke manier en met welke boodschap de DMU het beste te overtuigen is. Deze informatie kan als goede basis dienen voor Account-based marketing. Account-based marketing (ABM) is een marketingstrategie waarbij belangrijke accounts worden behandeld als individuele markten door het opzetten van specifieke marketingcampagnes per account. Deze campagnes zijn actief door de hele salesfunnel of tijdens de hele customer journey.
Conversie optimalisatie
De term conversie wordt op verschillende manieren gebruikt. Wij verstaan onder conversie het omzetten van leads naar klanten. We hebben in de afgelopen 20 jaar heel veel marketing campagnes begeleid en hebben daarbij veel ervaring opgebouwd over wat een marketing campagne tot een succes maakt. Hoe haalt u optimaal rendement uit uw congres of Round Table? Hoe kunt u het beste een blog of white paper opvolgen? Hoe zorgt u voor een continue en het liefs ook voorspelbare stroom aan leads? Hoe haalt u concrete leads uit social? Freshnewblue adviseert u bij de conversieoptimalisatie van uw marketing campagnes.
Referral Marketing
Hoe kunt u op een slimme en goedkope manier nieuwe klanten werven? Op social is referral marketing of referral selling of word-of-mouth marketing een inmiddels bekende techniek. Daarbij probeer je je tevreden klanten promotionele werkzaamheden voor je te laten uitvoeren. Klanten worden ambassadeurs. Dat kan velerlei vormen aannemen, zoals het vragen om jouw content te delen met hun volgers. Of om aanbevelingen te doen, een referentie te geven, een review te schrijven en zo zijn er nog vele andere vormen. Maar daar moet je wel om vragen. Vaak durven marketeers dat niet te doen of vinden het lastig klanten te overtuigen en te motiveren.
Freshnewblue heeft veel ervaring met referral marketing. We helpen u uw ambassadeurs te identificeren en weten de referenties van deze organsaties zo te formuleren en vorm te geven dat ze optimaal renderen.
Retentie Marketing
Binnen veel ondernemingen is conversie een hot topic, terwijl retentie (het behouden van bestaande klanten) vaak een ondergeschoven kindje is. Dit terwijl de meeste mensen weten dat het makkelijker is om een klant vast te houden, dan een nieuwe te winnen.
Retentiemarketing is een marketingaanpak die is gericht op het in stand houden van een langdurige relatie met afnemers door het stimuleren van herhaald koopgedrag en – of het bevorderen van het gebruik van de produkten van de organisatie. Retentie marketing is enorm krachtig, maar vergt een gestructureerde aanpak. Freshnewblue ondersteunt u hier graag bij.